Geng ♥

Nobody stay with your look. But somebody stay with your attitude.

Saya kuat

Assalamualaikum.

Saya Nur Syafiqah.
Seorang perempuan yang kuat.
Yang penyayang . 
Tolonglah percaya


Hari hari rasa macam cuba nak busykan diri.
Nak lupakan semuanya .
Biar macam orang hilang ingatan. 
Takingat apa apa. Lagi bagus rasanya .

Siapa tiap malam menangis? Aku.
Siapa selalu ingat org yang langsung takfikir tentang dia? Aku.
Siapa rasa diri bodoh menangis sebab dia, tapi menangis jugak? Aku.
Semua aku.

Siapa penah menangis sebelum tidur? Kita semua.
Tipulah kalau takpernah.
Masa nak tidurlah kita banyak berfikir. Overthinking.

Tahu tak?
Orang yang kuat tulah sebenarnya lemah. Luar dia senyum, dalam?
Dia peram, dia simpan. 
Bila menangis, dia luah. Dia cari kekuatan.
Macamtu jugak dengan aku.

Senang cakap "Be strong. Kau kuat weh . Lupakan semua tu, start hidup baru" Cakap senang babe, orang yang rasa? 
Kalau boleh taknak dengar ayat "Be strong" sebab aku dah lama pretend to be strong.

Nampak kuat, tapi sebenarnya lemah. Cuba nak jadi kuat.
Kekadang berjaya, kekadang tewas . Itulah aku.
Aku boleh buat rileks, tapi air mata? 
Kat mana nak sorok?

"Rileks eiyka, kau kuat"

Aku tahu aku boleh.
Yess aku boleh.
Yess aku boleh!


"Awak okay?" 'Yaa saya okay' Dalam hati? Gini. Am i right? :')

"Remember me in your prayers . Amin"