Geng ♥

Nobody stay with your look. But somebody stay with your attitude.

Ini ketakutan aku.



Aku ada ketakutan. Ketakutan kerna pernah kehilangan. Harungi liku liku yang payah, siapa takpernahkan?
Aku takut.... Takut berulang lagi. 
Aku takut, aku hilang sesuatu.
Samada siapa yang tinggalkan siapa, siapa yang pergi dulu, tu bukan persoalan.
Aku takut nanti ada yang lupa aku.
Aku takut ada yang takboleh terima apa adanya aku.
Aku takut ada sesuatu yang akan suruh pergi dari aku.
Aku takut nanti ada yang pergi dari aku sebab atas suruhan orang.

Bukan aku mulakan bicara.
Tapi bila topik ni muncul, aku taktenang.
Macam macam bermain dibenak hati. Di kepala.
Hati meronta risau, kepala memberontak fikirkan benda yang entah sial mana.
Aku menghadap pada yang Esa.
Berharap berharap berharap dan terus berdoa.
Semoga semua menerima aku.
Semoga semua menerima sesuatu yang aku sayang itu.
Semoga liku liku buruk ini kurang.
Semoga bahagia hingga ke Syurga yang kekal abadi.

Aku percaya apa yang diperkatakan pada aku.
Aku satu satunya.
Aku penawarnya.
Aku yang terakhir.
Aku yang dia sayang.
Aku bersyukur atas kata katanya.
Tapi aku takut.

Harapan aku tinggi menggunung.
Tapi aku takut gunung tu diterokai oleh bangsat sialan yang entah dari mana datangnya.
Aku taktahu.
Kalaulah air mata ni boleh diusahakan, aku rasa aku boleh kaya.
Aku kalau boleh, nak hapuskan semuanya.
Semoga hidup aku tenang.
Tapi aku belum berjaya.
Aku kalau boleh nak aku diterima.
Supaya aku dapat jaga sesuatu yang aku sayang sampai hujung nyawa.
Sampai malaikat maut menjemput aku.
Sekurang kurangnya masa aku terbujur sebagai sekujur mayat,
aku puas menjaga apa yang aku mahu.
Sabarlah wahai hati.
Dugaan, kerna Allah sayangkan kau.
Amin amin.

p/s: Senyumlah sialan. Kalau kau boleh buat aku cara aku takboleh kesan siapa kau, kenapa aku takboleh lawan kau secara diam? Aku takbodoh manusia jalang!

"Remember me in your prayers . Amin"

2 comments:

Unknown said...

sama la kita kaka,
hnya mmpu brdoa jea kaka.
Allah sygkan kta tu dia bg kta cm2 dugaan, kita hnya mmpu kna sbar jea an kaka ? :)
owg yg nk fitnah, brok2 kn hbungan tite nyh mratakn.

Ira Syiqin said...

Nak header secara percuma? Cuma hanya ikut syarat2 nya sahaja. Jom tempah di blog >> http://irasyiqin.blogspot.com/2013/03/header-reqeust-open.html