Geng ♥

Nobody stay with your look. But somebody stay with your attitude.

Jiwa


Masa kali pertama aku cuba tinggal kau, kau teguh pertahankan. Kau telan segala racun yang aku lempar.
Aku tahu aku sedang bermain dengan risiko. Bukan calang calang orang boleh hadap.
Sedangkan aku sendiri lembik.

Masa kali kedua aku cuba tinggal kau, kau sepi. Mungkin kau dah kesal.
Mungkin jugak itu jalan yang kau pilih. Aku tinggal. Tapi takbermakna aku buang kau.
Susah atau senang bergantung pada dayung yang aku gunakan untuk melawan ombak.

Aku masih ada perasaan.

Kau kutip aku bila aku jatuh.
Aku tolong kau bila aku sendiri susah.
Kita sama bagi semangat sedangkan aku sendiri macam kau.
Hanya sebab aku sayang kau. Kau dan aku buta.

Apa erti sayang, bila kau sendiri tiada usaha.
Apa erti kata cinta, bila kau sendiri menyepi?
Apa erti sayang, bila kau dah tiada kata kata?

Aku sedar, dugaan yang Tuhan hantar takhenti henti datang dan pergi.
Aku redha. Walau masa menaip ni air mata berjurai sekalipun, 
orang taktahu. Hanya Allah yang melihat.

Aku tahu.
Semakin Allah menyayangi kita, semakin kuat dugaan yang Allah bagi.
Aku tunggu, tunggu & tunggu.
Aku taktahu nilai siapa diri aku,
Tapi aku tahu, yang aku perlukan kau dalam diri aku.
Semoga jarak jauh & dekat, aku masih kekal dalam diri kau.

Oh ya, aku akan blah dari hidup kau sampai kau,
betul betul buang aku.
:')

Jaga diri. Panjang umur jumpa lagi ❤

"Remember me in your prayers . Amin"

No comments: