Geng ♥

Nobody stay with your look. But somebody stay with your attitude.

Hidup.



Hidup. Apa aku tahu tentang hidup?

Hidup penuh dengan suka.
Hidup penuh dengan tawa.
Hidup penuh dengan duga.
Hidup penuh dengan duka.
Hidup penuh dengan celaka.
Hidup penuh dengan dusta.

Dalam hidup ni,
Lebih baik aku mengaku aku bodoh daripada "mengaku" pandai, padahal pandai menipu.
Lebih baik aku mengaku aku jahat daripada "mengaku" baik, padahal perangai cam taik.
Lebih baik aku tunjuk sifat pemalas aku, daripada sifat "tunjuk tunjuk" rajin.
Lebih baik aku pergi, daripada mengutuk orang yang dikenali sana sini.
Lebih baik aku lari, daripada berkenalan dengan manusia yang hari hari menyakitkan hati.
Lebih baik aku pendam, daripada aku berdendam.
 Mulut mereka mengata, tapi aku hanya mampu diam tanpa berkata.
Mulut mereka mengeluarkan fitnah, tapi aku hanya mampu menahan hati yang semakin bernanah.
Mulut mereka berkata palsu, tapi aku hanya mampu diam terkaku.
Jangan salahkan aku kalau nanti disetiap kata aku menyakitkan.

Senang kata, hidup bagaikan lukisan.
Kita yang perlu mewarnakannya, kita yang perlu melukisnya.

Hidup ni 50 - 50, aku yang pilih jalan hidup ni.
Hidup takseindah yang disangka. Hidup juga hanya sementara.

Jujur kata, aku dah pun bersedia. Kau?




"Remember me in your prayers . Amin"

1 comment:

Tengkubutang said...

Haiii.. cakkk...
Done follow sini no. 346
Jom follow me back.. salam kenal.. heee..

http://tengkubutang.blogspot.com/

n my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/