Geng ♥

Nobody stay with your look. But somebody stay with your attitude.

Kembar Hati.


Orang kata,buat apa dicerita bahagia yang kita rasa? Aku kata, eh kisah pulak aku aku bahagia dengan hidup aku. Nak cerita jugak.

Yang terpaling jujur, yang memahami luar dalam diri aku. Yang sentiasa tahu satu dua tiga hal dalam diri aku. Dari zaman sekolah. Sama sama jatuh sama sama bangun demi sesuap ilmu. Zaman ranap dan keji aku, mereka yang paling akrab. Yang sudi hulur pelampung bila mana aku terkapai kapai nak mampos.
Dalam susah menjadi diri aku, ada yang menyenangkan. Allah tu adil sangat.
Mereka aku dalam satu jiwa. Mungkin mereka lebih cantik, lebih segala galanya luar dan dalam. Tapi bila bercakap soal hati, mereka bijak membaca aku. Takterluah dek mulut, tapi luah dihati.





Weh, aku mungkin takboleh janji untuk friendship kita ni dimasa hadapan kelak.
Tapi aku harap, seluas luas lautan & dunia, suatu hari nanti kita boleh ah duduk picnic sesama tengok anak anak & suami suami kita berborak bersuka ria untuk 10 tahun akan datang. InsyaAllah.
Boleh shopping sama sama sambil pandu kereta sendiri.
Selagi hayat dikandung badan aku, kita tetap kita. Mana boleh pisah weh.
Jatuh bangun kita, kita yang memapah antara satu sama lain. Persetankan semunya.

Jangan merokok takbaik kita perempuan. Jangan nakal nakal, nak nakal ajak aku. Jangan curang bila dah ada kekasih, sebab rasanya sakit. Yang paling jangan, jangan lupa aku.

Siapa kata aku takda kawan baik? Tengok ni. Allah kurniakan mereka pada aku. Berharga babe. Berharga sangat. Syukur alhamdulillah.

Aku gerak dulu.




"Remember me in your prayers . Amin"

No comments: