Geng ♥

Nobody stay with your look. But somebody stay with your attitude.

Kemanisan setiap kejatuhan.


Saat kita sedang menghitung hari bila kesedihan akan datang tamat, bila saatnya Tuhan akan gapai kita dan peluk kita erat dalam diam, dalam tidak sedar kita punya dua pilihan. Sama ada berlari jauh dari Tuhan kerna kita kecewa dengan kejatuhan yang Dia kongsikan atau kembali pada Dia.

Untuk setiap rasa duka, kecewa, jatuh & celaka, kita sentiasa ada Dia. Yang malangnya, kita yang sering lupa saat kita sedang gembira dan bahagia.

Sebenarnya ada kemanisan disetiap kejatuhan yang takpernah kita minta. Kerna kita terlalu sibuk meraikan rasa yang tidak tidak jadi kita terlupa ada rasa yang lebih bahagia dari segalanya.

Bahagia itu pilihan.
Think about that.

Kenapa gembira datang sementara? Sebab bila ia singgah lama manisnya akan hilang. Macam jugak bila kawin. Baru kawin, semuanya manis. Lama lama? Tapi aku taknak. Aku nak manis hingga keSyurga. InsyaAllah.

Sedih-sakit-kecewa-pedih ia buat kita lebih hargai gembira. Allah biarkan kita buat silap sebab Dia nak kita belajar darinya. Malang bukan bererti sedia untuk mati tapi berjuang untuk hidup yang lebih hidup. Jatuh bukan bererti kalah tapi peluang untuk memulakan semula dengan sesuatu yang lebih indah.

Tak, sayang. Kita bukan tergolong dalam orang orang derita. Kita sentiasa bahagia. Akan sentiasa dipeluk bahagia jika bahagia yang kita punya kita kongsi dan tunjang bahagia kita adalah Dia.

Tuhan.

Selamat hidup :)

Senjata terbesar yang kita ada cumalah doa serta sujud panjang bersama ketenangan yang jarang sekali kita endahkan dulu.


"Remember me in your prayers . Amin"

No comments: